ZNAKOWANIE ODZIEŻY GASTRONOMICZNEJ - RODZAJE I ZALETY
Znakowanie odzieży gastronomicznej – rodzaje i zalety
Aby można było mówić o profesjonalnej gastronomii, należy mieć dobrych kucharzy, menu oraz produkty. Oprócz tego istotna jest także odzież, która nie tylko w praktyczny sposób ochroni pracowników, ale również przykuje uwagę obsługiwanych gości. Ubrania mogą służyć także w jeszcze jednym celu – reklamowym. To na nich jest miejsce na logo firmy, chwytliwy, krótki slogan będący motto restauracji czy napis informujący o stanowisku pracownika. Obecnie firmy zajmujące się projektowaniem oraz wykonywaniem nadruków na ubrania oferują różnego rodzaju możliwości po to, by dopasować technikę oraz wykończenie logo na ubraniach, w tym tych gastronomicznych. Jak wygląda więc znakowanie odzieży i za pomocą jakich metod można wykonać logo na materiale?
Wyróżnić można kilka rodzajów znakowania. Do najbardziej popularnych należą:
– sitodruk – to najczęściej spotykana technika druku na materiale, w której funkcję formy do drukowania pełni szablon. Nakłada się go na siatkę (w zależności od rodzaju: tkaną, metalową bądź z włókien syntetycznych) i wykonuje odbitkę za pomocą przetłaczania przez nią farby. Do metody tej wykorzystuje się specjalne farby, które są odpowiednio napigmentowane, dzięki czemu można odwzorować każdy nadruk, nie tracąc na jego intensywności. Do zalet sitodruku należą: odporność farb na promieniowanie UV, duża ilość kolorów, cena, a także niewrażliwość nadruku na wielokrotne pranie;
– haft – metoda pozwalająca na trwałe naniesienie grafiki bądź logo na dany materiał. Wykorzystuje się w tym celu specjalne maszyny, które odwzorowują projekt w trójwymiarowy lub płaski sposób za pomocą splotu nici. Ze względu na swój wygląd oraz niebywałą jakość, stosowana jest głównie na produktach premium oraz wybierana przez marki, które chcą podkreślić swoją rangę wśród innych (w tym m.in. przez branżę gastronomiczną). Haft to metoda znakowania odzieży, która sprawdza się na koszulkach czy fartuchach kucharskich, ponieważ naniesione logo jest całkowicie odporne na działanie czynników zewnętrznych;
– flex/flock – technika pozwalająca na uzyskanie jednolitego nadruku na całej powierzchni produktu, np. koszulki czy bluzy za pomocą specjalnej folii. Jej wymiary i kształt są dopasowywane do konkretnego przedmiotu, wycinane przez komputerowy ploter, a następnie folia nanoszona jest na materiał. Pod wpływem temperatury aktywuje się klej, który wiąże folię z włóknami, tworząc w ten sposób trwały nadruk. Do zalet metody flex/flock należy przede wszystkim odporność na rozciąganie i uszkodzenia mechaniczne.
Najlepsza metoda znakowania odzieży gastronomicznej
Branża gastronomiczna to dziedzina, w której można wykorzystywać różne metody reklamowe, a wszystko dzięki uniformom, jakie obowiązują obsługę. Każda restauracja, która ma wypracowaną renomę wśród gości, stawia na profesjonalnie wyglądającą odzież. Jednocześnie spełnia ona funkcje estetyczne, a także jest świetną podstawą do reklamowania restauracji. Koszulki, zapaski czy fartuchy kucharskie stanowią bazę do naniesienia na nie druku.
Biorąc pod uwagę specyfikę branży, jaką jest gastronomia, najbardziej odpowiednią metodą znakowania odzieży jest haft. Nie tylko wygląda on bardzo profesjonalnie, ale także jest niezwykle odporny, zwłaszcza na uszkodzenia mechaniczne, zachlapania różnego rodzaju substancjami czy przypadkowe zniszczenia wynikające z pracy np. w kuchni. Metoda, jaką jest haft, sprawdza się najlepiej w przypadku nadruku napisów, a więc można wykorzystać ją do spersonalizowania odzieży należącej do różnych osób: np. poprzez wyszycie nazwy stanowisk na koszulkach z tyłu, a logo restauracji na froncie koszulki/zapaski.
Rozwiązań jest wiele, wszystko dzięki technologii pozwalającej na przeniesienie dowolnej grafiki na materiał. Zarówno metody wykorzystujące folię, jak i nici czy farby, pozwalają na efektowne oznaczenie odzieży. Tym samym produkt może być spersonalizowany pod kątem stanowiska osoby noszącej dany element garderoby lub też reprezentować konkretną restaurację czy bar. Znakowanie odzieży to zatem najlepszy sposób na reklamę swojej marki. Wystarczy odpowiednio dobrana metoda, by móc cieszyć się trwałą grafiką na odzieży przez długi czas.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii BLOG